fredag 21 januari 2011

Det var det.

Då var min långledighet till ända, 5 dagar plus idag, jag jobbar inte förräns 17 så det blir ju praktiskt taget 6 lediga dagar.

Så vad har jag sysslat med den här veckan? Det vet jag att ni verkligen vill veta, eller hur.

Men det har inte hänt så mycket spännande faktiskt, jag har vart på museum. 3 gånger.

På samma museum.

Nu lämnar vi det för jag är egentligen inte klar med det muséet heller så jag ska dit en gång till vid ett senare tillfälle faktiskt...

Sen har jag fördrivit tiden med att läsa en massa artiklar över internet om lite allt möjligt, inget som är tillräckligt intressant för att föra vidare eller så vill jag helt enkelt inte erkänna för er vad för slags artiklar jag läst...

Ni får själva dra den slutsatsen.

Jag har varit ner till huvudstaden nästan varje dag, bara för att fördriva tiden, inget nytt där heller måste jag säga förutom att jag upptäckte några "gatukonstnärer" som liknade en jag sett förr, tror dock inte det var samma kille men man vet ju aldrig.

Det har blivit kallare här nu igen också, allting är täckt med ett tjockt lager frost och det blir iskallt på nätterna. Hoppas det inte håller i sig alltför länge, jag är inte en av dom som hatar vintern, men ska det vara kallt, så ska det fanimej vara snö också, annars är det bara...Ja kallt och jävligt helt enkelt. Inte vinter.

Ja, annars då? Läste i tidningen igår att från och med 1 februari så sänker dom minimilönen till €7.65/timme, inte kul det heller ska ni veta så jag hoppas att jag får lite fler timmar nu.

Om inte, ja, då vet vi ju alla vad jag måste göra, som jag egentligen inte vill göra men jag är inte mer än människa jag heller så. Men jag avvaktar ett par veckor till.

Nu ska jag gå och köpa en anteckningsbok innan jag ska börja jobba.

Inga kommentarer: