tisdag 22 november 2011

Tankegångar under morgonens springtur

"OhJÄKLAR vad kallt det var då!"

"Äh, det här går säkert bra, blir ju varm om några minuter"

"kalltkalltkalltkalltkalltkallt"

"Fyfan alltså varför utsätter jag mig för det här egentligen?"

"kalltkalltkalltkalltkallt"

"Hm. Inte den smartaste idén jag hade det här kanske"

"...Klockan nio på morgonen"

"Ungjeflar flytta på sig då!"

"Kalltkalltkalltochliteblåstpådetmedjakalltkalltkallt"

"Jamen visst varsågod ta upp hela gångbanan bara med din barnskock tänk inte på mig inte"

"Jag springer på vägen istället, där finns det ju inga bilar som kan köra på mig den här tiden på dygnet ändå så"

"Men lugna ner sig biljävel jag ser dig, kom inte din modell med broms eller?"

"Måste ta och leta upp en annan springrutt känner jag sådär spontant just nu"

"Alltså håller dom på och ska säkra mänsklighetens fortlevnad i den här byn eller?"

"Ooh lite sol! Kanske får lite värme nu då"

"Inte det nej"

"Känns inte rätt att det ska stå: "Frös ihjäl på löptur" På min gravsten det måste jag erkänna"

"Och tanter med, självklart"

"Näe inte behöver tant flytta på sig för min skull, gå ni i bredd bara"

"Jag springer på vägen istället"

"Men JAA jag ser dig, biljävel"

"Skulle ha legat kvar i sängen istället"

"Men hur många ungar kan det finnas i den här byn egentligen?!"

"Flytta på er då!"

"Kalltkalltkallt"

"Och fler tanter förstås. I rad. Förstås"

"Till och med jag hör mina nycklar skramla i fickan och jag har in-ear-hörlurar"

"IN-EAR-hörlurar! Och ni hör inte ett smack"

"Nej den här gången tänker jag inte utsätta mig för trafiken, nu får tant helt enkelt ta och förflytta sig två decimeter så jag kommer förbi och fram"

"Inte det nej ursäkta mig så mycket då men man får faktiskt räkna med att bli påsprungen om man tar upp hela gångvägen"

"Har jag blivit varmare nu, eller har mina händer förfrusit bara?"

"Dom känns inte längre i alla fall, ett problem mindre då. Eller mer, beror på hur man ser på saken"

"Men mer tanter! Har ni inget bättre för er en tisdagsmorgon än att gå överallt?"

"Jag säger då det, löpning är djävulens påfund det är då ett som är säkert"

"Kommer bara att få hjärtattack av den här skiten. Eller frysa ihjäl"

"Vi får se vem som hinner först liksom"

"Åh vad skönt snart hemma med"

"Ska bara passera den här vägen först"

"..."

"..."

"...Men bli grönt nångång då!"

"..."

"Äsch skitsamma"

"JAJAJAA Lugna ner sig är du presidenten eller? Jag är ju snart över"

"Skulle ha legat kvar i sängen istället"

Inga kommentarer: