måndag 28 november 2011

Nytt på fronten!

Nu ni, nu har det hänt lite grejer ska ni veta. I helgen körde jag på en rejäl makeover så jag känner nästan inte igen mig själv.

Kanske inte ens ni gör det?


Det blev en rejäl klippning i lördags, och ÄNTLIGEN fick jag den blonda nyans som jag vill ha!
Det är alltså mer åt det vita, silvriga hållet och jag är så nöjd så nöjd.

Men frisyren har jag inte vant mig vid än. Jag bad henne nämligen om att klippa riktigt kort bak och på sidan, och hon föreslog själv att köra med rakapparat.

Ok, sa jag, det blir nog bra det här.

På sidan är jag nöjd, men hon kunde gott ha sparat lite mer längd bak.

Ja nu har jag precis tvättat håret och inte fixat till det, men allt det där som hänger, ska ligga framåt och åt sidan istället för att hänga sådär bakåt som det gör nu.

Och JA! Ni ser inte i syne, det blev några piercingar i helgen med=)
Denna kallas för Industrial, eller Scaffon häromkring. Gjorde skitont att göra och blödde ganska rejält, men jag tycker att den är såå fin.

För att vara helt ärlig så tror jag inte att det var så många som la märke till den igår på jobbet heller, har ju dragit mig för att göra den eftersom vi inte ska ha smycken på oss på arbetstid, men dom flesta reagera som: Jaha, är den ny också? Håret tog all uppmärksamhet.

Och ja, då jag satt där i frisörstolen, så gick det för första gången i mitt liv en kall kår genom mig, för att frisören tagit mer än vad jag förväntat mig. Brukar ju som sagt vara det motsatta, och jag visste inte alls hur dom andra skulle reagera. Men fick bara positiv feedback.

Ja, förutom från en arbetskamrat då men hon har hår ända ner till rumpan och ja, hon är en sån ni vet, som inte alls kan tänka sig att ha kort hår och alltid ojar sig då jag klipper mig.

Det blev ju även en till piercing i helgen, tänkte som passa på då jag ändå satt där haha.

Men bli inte alltför förskräckta nu alla, det är inte så läskigt som det ser ut.

Jag tror även att det här är till mig fördel, en piercing i tungan, jag kommer nämligen aldrig mer att fuska med min munhygien igen. Nu blir det noga tandborstning och munskölj efter varje måltid, inget småätande eller slentriandrickande kaffe då jag inte har någonting bättre för mig.

Jag kan redan nu känna hur mina tänder tackar mig.

Hur ser det ut på smärtfronten då undrar ni kanske? Ptja, tungan gjorde just inget ont alls att göra, piercaren lokalbedövade den ju innan, men sen ömmar den ju då jag rör på tungan, och då jag ska äta och prata. Igår så var den ganska svullen så läspa hela dagen, kunde inte säga "s" eller uttala "r"-ljud ordentligt. Men det går bra, har kunnat äta någorlunda normalt och drack kaffe imorse utan problem och nu är den mindre svullen än igår. Men läketiden är på typ en månad eller så, så vi får se helt enkelt.
I örat däremot, den gör ju inget ont alls, så länge jag inte kommer åt den, den blöder till lite då och då och läketiden där är ju betydligt längre, på ett halvår eller så, beroende på hur man tar hand om den och hur försiktig man är som sagt.
Minns ju hur mina andra öronpiercingar var, så jag är förberedd på att den kommer att ta lång tid.

Nu ska jag ta och fixa till håret, gå till Boots och köpa lite mer rengöring till dom här, har hört att det ska finnas som en saltlösning eller liknande i sprayflaska där som ska vara väldigt behändig, sen shoppa lite mat och gå till gymmet och köra ett eller två pass, ska köra styrka men är även lite sugen på att köra en aerobicsklass som är ikväll, vi får se helt enkelt.

Hoppas ni får en bra vecka=)

Inga kommentarer: