onsdag 23 november 2011

Intet nytt på den här fronten inte

Idag känns inte som den piggaste dagen på året. Seg som sirap alltså.

Klev upp (klockan ringde) halv sju imorse för att jag skulle hinna med ett gympass och att äta innan jag skulle på jobb. Ska snart gå.

Omotiverad som fan till att jobba 8 timmar idag kan jag lova. Och imorgon ska jag jobba 9 timmar.

Ja, det låter ju inte så mycket ändå, men vanligtvis så jobbar man 6 timmar per dag på vårt jobb, och man står upp och springer omkring och måste vara så jäkla klämkäckt glad och lycklig konstant. Då är 8 timmar som en evighet kan jag lova.

Det enda jag känner för just nu är att krypa tillbaks under täcket igen, kolla på en film och moläta chokladbiskvier.

Men jag vet inte vilken film jag skulle vilja se i så fall och chokladbiskvier finns inte att köpa i det här landet, så jag får helt enkelt ta och rycka upp mig själv och gå till jobbet som en annan svensson.

Klämkäckt glad och lycklig med ett konstant(konstlat?) leende på läpparna.

Inga kommentarer: