tisdag 2 oktober 2012

Synnerligen onödig dag idag, får jag erkänna

Har ni tänkt på hur seg man blir då man är ledig? Jag blir det i alla fall. Kan ha att göra med att jag jobbat övertid och sju dagar i sträck också. Kan ha att göra med att det varit modehelg i shoppingcentrat hela helgen och därav varit lika stressigt som det vanligtvis är i december.
Kan också ha att göra med att jag inte har tränat på en hel vecka heller och då brukar jag bli lite extra trött och orkeslös av någon anledning.

Men jag vill inte hitta någon syndabock.

Men. Ändå. Känns lite tråkigt och onödigt att spendera sin enda lediga dag denna vecka med att ligga i sängen och pilla sig i naveln i sin pyjamas då klockan börjar närma sig tre på eftermiddagen.

Nä, nu överdriver jag. Jag har faktiskt städat hela huset, rengjort dammsugaren, tvättat kläder och gjort matlådor. och jag har faktiskt bytt om till jeans och BHn är på till och med. Fast allt det där tog ju i och för sig bara två timmar eller så och jag har varit vaken sen halv nio.

Förresten så ska jag sluta snooza på morgnarna. Hade satt klockan på sju men orkade inte kliva upp just då och somnade om och herremingud, vilka knäppa drömmar man har under morgontimmarna!

Blir ju nästan rädd för min egen hjärna ibland.

 Skulle egentligen ha gått och klippt mig, men vet av erfarenhet att dom alltid är uppbokade samma dag som jag kommer in och mitt arbetsschema för den här veckan ger mig ingen tid och jag vet inte än hur jag jobbar nästa vecka så kan inte boka någon klipptid heller, så det gick åt helvete med det också.

Mycket som jag skulle ha gjort idag egentligen, skulle ha kunnat gått till gymmet, eller handlat mat, men nej. Orka, som kidsen säger.

Är det för tidigt att ta på sig pyjamasen och krypa under täcket igen?

Inga kommentarer: