måndag 25 april 2011

Nu har jag varit sådär produktiv igen

Istället för att fira påsk har jag:

- Storstädat hela huset, det inkluderar även att handskura golvet i badrummet med trasa, då vi tydligen inte moppar golv på Irland

- Klivit upp 07.00 varje morgon. Detta kommer att bli en vana i fortsättningen med, fasiken vad lång dagen blir alltså, med dom där extra timmarna på morgonen

- Gymmat

- Storhandlat

- Gjort frukostmuffins, plus två andra maträtter som det bara är att slänga i mikron vid senare tillfälle

- Rensat ur alla vinterkläder i min garderob, och lagt i resväskan, nu väntar jag bara på den gyllene dagen då jag kan klämma ner vinterjackan där med!

- Rensat ur alla mina skåp och hyllor, för att bli kvitt all skräp som jag inte använder, det blev mycket onödiga papper och en hel hög med hårsaker som jag inte kan/behöver använda längre då allt hår är borta

- Färgat håret, och även rakat benen, eftersom det nu är sommar så då ska dom rackarna fram i ljuset

- Tvättat kläder, och strukit arbetskläder

(Om ni vill veta, så tog det mig fyra omskrivningar innan jag lyckades stava strukit rätt, herregud alltså, svenskan)

Plus lite annat småpyssel, som att rensa ur och sortera skafferi och kylskåp, åh vad jag vill gå igenom kyl och frys med dom andra två jag bor med. För jag är helt övertygad om att lugnt hälften skulle visa sig inte vara någons av oss, och därmed kunna slängas och ge plats åt mat som vi faktiskt äter.

Vad mer...? Ja, tagit mig tid till att kolla ikapp lite serier har jag gjort med, då tid har funnits.

Den här veckan kommer nog mest se likadan ut varje dag, kliva upp 7, äta frukost, gå till gym, förbereda eller laga mat och fika till jobbet, har eftermiddagspass och stängning varje dag fram till lördag nu så börjar först runt 15, fördriva tiden däremellan och sen förhoppningsvis sova runt 23.

Ja. Så ser det ut alltså. Vardag och rutin, jag försöker att bli en bättre människa som planerar sina dagar. Vi får se hur längre det håller.

Än ni då, hur har ni det nuförtiden? Har snön smält bort än, och solen kommit dit upp i norr? Tycker det är på tiden att ni uppdaterar mig också med lite (eller shitloads av) info.

Tills vidare, ha en bra vecka

Inga kommentarer: