tisdag 22 mars 2011

Människors dumhet och min idétorka

Hej.

Ibland så kommer det in en kvinna på jobbet och beställer Caffe Latte.

Vem fan säger Caffe Latte nuförtiden egentligen? Slutade inte vi med det och gick över till Latte för två år sedan? Och hon uttalar - eller ska jag säga försöker att uttala - det på franska. Störtlöjligt.

Dessutom har hon alltid solglasögon på sig, inomhus. Varje dag och hela dagen. En dag kom hon in två gånger och köpte sin "Caffe Latte" med bara 40 minuters mellanrum.

Jag irriterar mig lite på en del kunder, ja det vet vi ju redan. Jag har fan snart en examen i att irritera sig på okänt folk som jag måste vara serviceinriktad och allmänt rövslickande mot.

Men vad annat kan jag säga, än att en del personer är ju helt jäkla dumma i huvudet på den här ön. Dom är lite ointelligenta då det kommer till en del grundläggande saker.

Som att det nuförtiden inte finns någonting som "en vanlig kaffe", det beror helt på vem som dricker det.

Som att sopkorgar är till för att användas, av alla och envar.

Som att man faktiskt kan väja då man ser att man möter någon på gatan som har sin uppmärksamhet på annat håll, och inte bara går rätt in i den andra personen. Händer så fort jag befinner mig på ett område med minst 3 andra personer, alltså jämt!

Och att man inte har på sig solglasögon inomhus, då det inte ens är befogat för det ute.

Sen finns det dom som är övertydliga med sin dumhet, som dom som beställer varm choklad med marsmallows och vispgrädde, på lättmjölk. Ja, jag har fortfarande inte släppt det, men kom igen alltså, seriöst?

Häromdagen så skulle jag åka buss, och jag visste att den bussen inte skulle gå hela vägen hem till mig, men jag frågade ändå busschauffören om han skulle svänga av mot det hållet, så jag skulle veta vart jag måste kliva av. Och han hade ingen aning om vad jag snackade om, visste inte vart det var kände inte till det området.

Ett ganska stort område också och han är ju busschaufför och jag vet att han faktiskt kör en bit på den nämnda vägen men det visste inte han om. Också lite sån där onödig dumhet som jag får erfara på vardaglig basis.

Nu är klockan ett och jag ska gå och se om jag kan spendera lite pengar idag också, måste köpa lite nya sportkläder då dom jag har inte är gjorda för inomhusaktiviteter.

Hej då.

Inga kommentarer: