torsdag 8 mars 2012

Det finns mycket jag lägger pengar på

Greenpeace, Wspa, Rädda barnen, Röda korset, Cancerfonden...Jag överdriver nog inte om jag påstår att jag lägger tusentals kronor på hjälporganisationer varje år.

Kanske inte mycket, men en femtilapp här, en hundralapp där, det hjälper.

Det är alltid något, från någon som har råd med det.

Jag vet inte med er, men jag har då blivit bombarderad av en Youtube-video den senaste veckan, på Facebook. Och bloggar. Idag såg jag den videon för första gången.

Och fann ytterligare något att lägga några kronor på. För att visa att jag sett, och förstått.

Men framförallt, för att visa att jag bryr mig och detta inte har gått oförbisett.

För att visa att detta inte är ok år 2012 i våran till stora delar förmögna värld.

Gör någonting ni med, om ni inte redan gjort det.

Stop at nothing.

Inga kommentarer: