torsdag 2 februari 2012

Det var det om detta

Chokladen är slut. Snuset blev uppskattat - kanske mest av mig själv - och är nästan slut med. När var jag till Sverige egentligen, 10 dagar sedan?

Känns som jag knappt varit hem, klagar redan på hur förbannat kallt det är här, trots att vi knappt kommer ner till nollgradigt och jag vet att det är -25 i Sverige så jag håller mun.

Tror ni ryssvintern orkar sig hitåt öarna med, eller tröttnar den och pausar i skandinavien?

Det går lite sådär halvdåligt att finna en lägenhet måste jag få erkänna, eller ja, det finns jättemånga och en del jättefina, men lite för långt avstånd för att vi ska orka gå till jobbet. Så vi väntar och letar ett tag till.

Igår sov min hyresvärds syster med familj över här. Dom har en dotter på cirka två år. Kudos till alla småbarnsföräldrar säger jag bara! Hur orkar ni med, då barnet vaknar och skriker varannan timme för ingen anledning? Jag står förundrad, och känner inte att barnlängtan direkt växte i och med denna nya erfarenhet.

Men ni gör det bra, det måste jag säga.

Jobba har jag gjort och jobba ska jag göra mer av, hela helgen, inget nytt här inte. Kanske att jag blir utsläpad på någon krog, vi får väl se hur det blir med den saken.

Idag förvånade en av säkerhetsvakterna mig ganska rejält. Han kunde hela två meningar svenska som han sa till mig. Blev lite glad måste jag säga. Ska nog ta och lära dom lite mer svenska tror jag minsann, kan ju bli riktigt kul det här då tror jag.

Nu, godnatt med er, och ha en bra helg.

Inga kommentarer: